Kierownik Oddziału Administracyjnego
Małgorzata Szemberska
pok. 243, tel.
(17) 875 62 78
e-mail: oadm@rzeszow.so.gov.pl
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek: 7.30 – 15.30
1.
Oddział Administracyjny podlega bezpośrednio Prezesowi w zakresie zapewnienia właściwego toku wewnętrznego urzędowania sądu oraz innych spraw niezastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Dyrektora oraz Dyrektorowi w zakresie zapewnienia odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych oraz majątkowych.
2.
Do zakresu działania Oddziału Administracyjnego należą w szczególności:
- sprawy organizacyjne sądu,
- prowadzenie spraw związanych z:
- biegłymi sądowymi,
- biegłymi w przedmiocie uzależnienia od alkoholu,
- ławnikami,
- lekarzami sądowymi,
- mediatorami,
- syndykami upadłości w zakresie zleconym przez Ministerstwo Sprawiedliwości,
- sprawy socjalno-bytowe pracowników,
- prowadzenie Sekretariatów Prezesa i Wiceprezesów,
- prowadzenie Biura Podawczego,
- nadzór nad Punktem Informacyjnym Krajowego Rejestru Karnego,
- nadzór nad Archiwum Zakładowym, gdy nie stanowi ono odrębnej komórki organizacyjnej administracji sądowej,
- ewidencja pieczęci urzędowych sądu.
3.
Oddziałowi Administracyjnemu podlegają następujące wyodrębnione jednostki:
3.1 Sekretariat Prezesa i Wiceprezesów, do którego zadań należy w szczególności:
- obsługa biurowa Prezesa i Wiceprezesów sądu,
- prowadzenie rejestru i akt skarg i wniosków wpływających do Prezesa,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Prezesa oraz Prezesa i Dyrektora
- przechowywanie dokumentacji z kontroli przeprowadzanych w sądzie (w zakresie kompetencji Prezesa),
- prowadzenie akt spraw i dokumentacji dotyczącej zastępstwa prawnego Prezesa oraz teczek podręcznych tych spraw,
- prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
- prowadzenie spraw związanych z legalizacją podpisów i pieczęci notariuszy oraz podpisów sędziów i pieczęci urzędowych sądów z okręgu,
- wykonywanie czynności związanych z rozpoznawaniem przez Prezesa wniosków sędziów w przedmiocie przedłużenia terminu do sporządzenia uzasadnienia,
- obsługa korespondencji w zakresie kompetencji Prezesa i Wiceprezesów sądu.
3.2 Archiwum Zakładowe, do którego zadań należy w szczególności:
- przejmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych sądu,
- przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji osobom upoważnionym,
- przygotowanie i przekazanie dokumentacji stanowiącej materiały archiwalne (kategoria „A”) do właściwego archiwum państwowego,
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej (kategoria „B”), udział w komisyjnym jej brakowaniu oraz przekazywanie wybrakowanych materiałów do zniszczenia,
- współpraca z Archiwum Państwowym i IPN.
3.3 Biuro Podawcze, do którego zadań należy w szczególności:
- odbiór przesyłek pocztowych adresowanych do sądu,
- przyjmowanie wpływającej korespondencji, znakowanie jej pieczęcią wpływu oraz rejestracja,
- rozdział korespondencji do jednostek organizacyjnych sądu,
- przyjmowanie przesyłek do wysłania i ich ekspedycja,
- ewidencja przesyłek poleconych w pocztowej książce nadawczej,
- organizacja ekspedycji przesyłek sądowych,
- rozliczanie należności z tytułu nadawania przesyłek sądowych.
3.4 Punkt Informacyjny Krajowego Rejestru Karnego (KRK), do którego zadań należy w szczególności:
- udzielanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego na wnioski/zapytania złożone w Punkcie lub przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego - zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- sporządzanie i przesyłanie do biura informacyjnego Krajowego Rejestru Karnego sprawozdań z działalności Punktu.