Kierownik Oddziału Gospodarczego
Artur Opaliński,
pok. 256, tel. (17) 875 62 76
e-mail: artur.opalinski@rzeszow.so.gov.pl
Godziny pracy:
Poniedziałek – Piątek: 7:30 – 15:30
1.
Oddział Gospodarczy podlega bezpośrednio Dyrektorowi sądu.
2.
Do zakresu działania Oddziału Gospodarczego należą w szczególności:
- administrowanie nieruchomościami sądu,
- rozliczanie kosztów eksploatacyjnych związanych z zajmowanymi nieruchomościami (w ramach umów użyczenia lub najmu),
- sprawy związane z najmem i bieżącym udostępnianiem pomieszczeń sądu, w tym: sal rozpraw, sal konferencyjnych, bufetu-stołówki, kiosku,
- całokształt spraw związanych z zapewnieniem łączności (stacjonarnej i ruchomej), w tym telefaksowej, sprawy związane z zapewnieniem obsługi technicznej centrali telefonicznej,
- prowadzenie – odpowiednio do posiadanych możliwości – bieżącej konserwacji pomieszczeń sądowych oraz wyposażenia,
- wykonywanie - odpowiednio do posiadanych możliwości – bieżących napraw i konserwacji instalacji budynkowych, sprzętu, urządzeń lub zlecanie usług z zakresu konserwacji i napraw podmiotom zewnętrznym,
- zapewnienie dozoru i ochrony obiektów sądowych i mienia sądu (w tym przy wykorzystaniu systemu telewizji przemysłowej (monitoringu wizyjnego),
- współpraca z Policją sądową,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą, bieżącą konserwacją i funkcjonowaniem systemów ochronnych i zabezpieczających w budynku Sądu.
- całokształt spraw związanych z prowadzeniem gospodarki samochodowej, w tym ubezpieczenia pojazdów samochodowych, wystawianie kart drogowych, rozliczanie zużycia paliwa, rozliczanie czasu pracy kierowców, ewidencja napraw i remontów,
- prowadzenie gospodarki magazynowej w kwestiach należących do oddziału gospodarczego oraz prowadzenie gospodarki kluczami i zarządzanie depozytorem kluczy,
- całokształt spraw związanych z zaopatrzeniem sądu w sprzęt, urządzenia, materiały i usługi niezbędne do pracy tj. w szczególności w materiały biurowe, druki i formularze sądowe, materiały eksploatacyjne i wyposażenie biurowe oraz współpraca w tym zakresie z centralnym zamawiającym działającym na rzecz sądów powszechnych,
- całokształt spraw związanych z wyposażeniem i jego ewidencją,
- współpraca z Oddziałem Informatycznym w zakresie planowania zakupów i bieżącej eksploatacji sprzętu informatycznego, programów komputerowych czy licencji oraz usług informatycznych,
- ewidencja majątku w zintegrowanym systemie informatycznym, prowadzenie spraw środków trwałych (OT i PT),
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania składnikami majątku ruchomego, w tym środków trwałych, wyposażenia ilościowo-wartościowego, ilościowego lub przekazanego do użytku osobistego pracownikom, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa,
- organizacja i nadzór nad pracą personelu sprzątającego,
- przygotowywanie dokumentacji oraz udział w procedurach zamówień publicznych dotyczących dostaw i usług realizowanych przez oddział gospodarczy,
- zapewnienie należytej czystości i porządku na terenie administrowanych budynków oraz nieruchomości gruntowych,
- współpraca z Inspektorem ds. BHP w zakresie prowadzenia spraw bezpieczeństwa i higieny pracy,
- prowadzenie sekretariatu Dyrektora, do zadań, którego należy w szczególności:
- prowadzenie akt spraw i dokumentacji dotyczącej zastępstwa prawnego Dyrektora oraz teczek podręcznych tych spraw.
- przechowywanie dokumentacji z kontroli przeprowadzanych w sądzie (w zakresie kompetencji Dyrektora),
- prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora,
- obsługa biurowa Dyrektora,
3.
Odział Gospodarczy realizuje powierzone zadania na rzecz Sądu Okręgowego oraz sądów rejonowych, w których nie powołano dyrektorów, a dla których zadania dyrektora wykonuje Dyrektor Sądu Okręgowego.